13 Aralık 2014 Cumartesi

Medeniyetin Ülkesi İsviçre

Kasım'da ne yapılır dedim ve İsviçre'ye Alp Dağları'na gitmeye karar verdim. Basel havaalanına indiğimde 3 ülkeye birden giriş çıkış yapılan sistemi inceledim. Burada bahsetmek istediğim nokta ülke çıkış kapılarından bir kez dışarı çıktığınızda Fransa, Almanya, İsviçre arası demir parmaklıkları görüyorsunuz fakat eğer fikir değiştirip başka ülke sınırına geçmek istiyorsanız içeri geri dönüp istediğiniz ülke sınır kapısından tekrar çıkış yapabiliyorsunuz. 

İsviçre medeniyetin en üst kotalarda hüküm sürdüğü, aşırı sakin, az kalabalık, hatta sanki düzenden insanların biraz canının sıkıldığı yemyeşil bir ülke. Zürih şehri Kasım ayında da oldukça soğuk olmakla birlikte pahalılığıyla da ün salmış. Köylere doğru çıkıldıkça medeniyetin zirvesine ulaşıyorsunuz. Şöyle ki içinde satıcıların bulunmadığı aldığınız ürünü tartıp parasını kapalı bir tahta kutuya attığınız dükkanlar mevcut. Aynı uygulamayı bizim ülkemizde yapsak nasıl bir sonuç ortaya çıkar düşünmeden edemiyorum. Tabi asıl neden o insanların hiçbirşeye ihtiyacı olmaması, herkesin refah düzeyi son derece yüksek. 

Alp Dağları İsviçre Fransa sınırına yaklaşıldığında her noktadan görülebiliyor. 4000 5000 metre yüksekliğindekileri görüp büyülenmemek elde değil. Dağların olduğu bölgelerde hava sıcaklığında ani düşüşler ve ani sisler olduğundan dikkat etmek gerek.

İnsanlardan bahsediyordum, çocuklar bisikletleriyle eğitim kalitesi son derece iyi görünen (bunu bir çocukla sohbet ettiğinizde kolaylıkla fark edeceksiniz) okullara giderken yetişkinler de işlerinin başında oluyorlar. Bu yüzden sokaklarda fazla insan yok olanlar da yaşlılar ve turistler. İşsizlik diye bir sorunları olduğunu kesinlikle düşünmediğim İsviçre' de insanlar adeta bir şıklık ve kibarlık yarışındalar. 

Bir gün umarım bizim güzel ülkemiz de bu aşamaya gelir diyerek konuyu noktalamak ve çektiğim kareleri paylaşmak istiyorum. İşte İsviçre...











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder